Followers

Friday, April 2, 2010

Ape la nasib~~~

haiish...da berape kali agaknyer..setiap kali aku nak bace metro jer..citer pasal budak perempuan yang umur 15tahun tu yang galak sangat nak kahwin..

"dik oii...kamu tu muda lagi..kalau yer pun nak kawin tunggu la sampai habis sekolah..tak kesian ker kat mak  kamu tu?..ke kamu da ilang akal sebab boifren kamu tu hensem sangat...hensem tu tak menjamin kebahagia dikk oii...sedar sikit ok!!"

aku pun malas nak amik tahu hal orang lain..iye la bukannyer famili aku pun(kalau famili aku da lame aku kerjakan) dan bukan aku yang bagi die makan..tapi sekurang-kurangnyer hormat la kat mak bapak tu..tak kesian mak tu sampai nangis2..ishh...aku pulak yang rase geram..sabar je la..budak2 sekarang nie..


5 comments:

  1. SETUJU ngan ayat bold merah tu...
    bila perasaan/nafsu didahulukan dari akal...cenggini la jadinya...
    nanti bila dia jadi Ibu...baru dia tau...

    ReplyDelete
  2. apa nak jadi dengan budak2 zaman sekarang ni...? budak lelaki tu pun baru 19 tahun. percaya sangatlah nanti dia nak terus sekolah...simpan keratan akhbar ni..kita tengok 5-6 tahun akan datang! apa jadi dengan dorang ni....

    menyampah la hai baca berita camni. buat sakit hati tau..metro ni pun satu sensasi lebih!!

    ReplyDelete
  3. Queen of 2 heroes:-tu la tunggu la die jd mak nt bru die tahu langit tu tinggi ke rendah..

    cik Norfa:-tu la die ingat seronok sgt ke kahwen nie..kalau x kene gaya..merana la jwbnyer

    ReplyDelete
  4. tak boleh berfikir ke budak nie?bengong..nanti dahh beranak baru dia rasa ape itu hidup..mcm mane nak jadi ibu..biar dia rasa mcm mane tanggungjwab tuu..ntah ape-ape ntah..umur muda lagi daa nak mengada-ngada..belajar laa dulu pandai-pandai..tolong mak ayah dulu..baru fikir orang lain..

    ReplyDelete
  5. bebdk zaman skg mmg xtaw nk jge hti n prasaan owg tua...ish3

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails